Hoe je het ook wendt of keert: schrijven is noodzakelijk. Om je verhaal te delen. Om de wereld, en dus ook je klanten, te vertellen wie je bent en wat je doet. En waarom juist jij dat zo uitstekend kan.

Tekst is belangrijk om aandacht te trekken, in beweging te krijgen, aan het denken te zetten of aan het lachen te maken.

Schrijven is zoveel meer dan die pen op dat papier of die vingers op dat toetsenbord. Het ene schrijven is het andere niet. Want een blog is een sprintje en een boek een marathon. En hoe leg je in vredesnaam ‘gevoel’ in je teksten? Hoe maak je een tekst ‘raak’?

Dus je gaat zitten. Om te schrijven. Nu moet het leuk worden. En goed. En onderhoudend. Nú móet er iets moois komen te staan.
En je verkrampt. Totaal. Want er ligt een filter van ‘moeten’ overheen, en da’s een creativiteitskiller. Laat mij je helpen. Met handvatten om het jezelf makkelijker te maken tot een totale ontzorging doordat ik jou het schrijfwerk uit handen neem.

Wat bied ik zoal aan?

Storytelling

Het is niet alleen belangrijk dat de technische, inhoudelijke kennis op de juiste manier wordt overgebracht.
Nee. Woorden moeten ráken. Pas dan komt de boodschap écht aan. En niet als een laf schot hagel, maar boem! In het hart.

Want met dat soort teksten onderscheid je je. Die maken dat je anders bent dan al die anderen. Je laat jezelf zien: wie ben je, wat kan je, waarom ben jij goed in wat je doet en waarom ‘moet’ ik als klant juist bij jou aankloppen? Het zijn essentiële vragen. Ze vormen de basis van iedere onderneming.

Jij wil een tekst die niet alleen informatie overbrengt, maar die ook tof is om te lezen. Zó tof dat je je lezer geen keus laat: doorlezen zál ‘ie.

Jij wil teksten die raak zijn. Die treffen. Een van de allerkrachtigste manieren om dat te doen is storytelling: simpelweg het schrijven van een verhaal. En dat kan ik als geen ander.

Zakelijk schrijven

Stel, jij bent een ondernemer en je hebt tekst nodig. Dan gaan we in gesprek. Lekker relaxed, met koffie, rustig kijken wat er nodig is.

Tekst voor op je website. Zoals je Homepage. Je Over Mij-pagina. Maar ook productpages. Of blogs. En vergeet ook de maandelijkse nieuwsbrief niet, om je (potentiële) klanten aan je te binden.

Samen kijken we naar wat je wil vertellen en op welke toon, wat je wil uitstralen, hoe je jezelf wil laten zien én dus kunt onderscheiden van al die anderen.

Hierbij komt de SEO-cursus die ik heb gevolgd uitstekend van pas. Als je wil doe ik een zoekterm-analyse voor je en fiets ik de juiste termen direct je tekst in. De overige zoekwoorden krijg je van me in de vorm van een lijstje, en dat geeft je voor lange tijd blog-inspiratie. Handig!

Oh en als je wil sparren we ook over marketing, want daar weet ik ook wel een en ander van. Ik bedoel, we zijn er tóch. Toch?

Woord in beeld

Ik hoef jou niet te vertellen dat een groot deel van jouw zichtbaarheid zit in hoe je je online laat zien. En: óf je je wel online laat zien. Facebook, Instagram, LinkedIn..  Het fruit hangt zó laag dat je er gewoon over struikelt.

Kost wel een bak tijd, dat hele social-media-gedoe. Tenminste, als je elke keer weer moet nadenken over de juiste tekst met de juiste toon bij de juiste afbeelding op het juiste moment. Als jij elke dag weer opnieuw dat wiel weer zit uit te vinden.
Hoeft niet. Samen smeden we snode social-media-plannen en schrijven we in een keer een hele bak berichten, inclusief de juiste afbeeldingen. Ben jij mooi zomaar voor een half jaar (of langer!) klaar.

Zelluf doen

Veel mensen willen het liever zelluf doen, dat schrijven, maar vinden het lastig. Omdat ze het als een worsteling ervaren. Omdat ze ‘op slot’ gaan zodra ze achter hun computer gaan zitten. Omdat hun hoofd in de weg zit met belemmeringen als ‘Oké, nu moet ik iets LEUKS gaan schrijven en het moet echt GOED worden en wat zullen ze er wel niet van denken?!’

En ja. Dan wordt schrijven dus inderdaad een worsteling.

Als jij ook zo iemand bent en je wil graag handvatten om zelluf je eigen teksten lekker uit je toetsenbord te laten rollen, neem dan ff contact met me op.
Ik doe namelijk het allerliefst aan maatwerk. Worden we allebei blij van.

Workshop

Waarom in je eentje ploeterend en worstelend allerlei wielen uit gaan zitten vinden die allang zijn uitgevonden?

Het mooie is: die wielen hoef je helemaal niet meer uit te vinden. Nee joh. Je hoeft ze alleen nog maar op te leuken. Eigen te maken. Zodat ze passen bij jou en jouw onderneming. En dat hoef je dus helemaal niet alleen te doen. Met elkaar wisselen we tips uit. Sparren we met elkaar. Drinken we koffie. Of thee.
En gaan we aan de slag met die wielen.

Ik kan je schrijfcoach zijn, of je sparringspartner. En alles wat daartussen zit.

We behandelen de teksten voor op je website: Home, Over Mij, productpage. Je gaat aan de slag en je brengt de theorie direct in de praktijk. En zo ga je aan het einde van de dag naar huis met meer kennis, leuke, nieuwe en waardevolle contacten én een zwikkie teksten waar je direct de vruchten van kan plukken.

Redigeren

Heb je een tekst die je graag even zou laten checken? Pick me!

Geef me een tekst en ik maak gehakt van foutjes, zowel qua spelling als op het gebied van stijl en zinsbouw. Ik tem de wildste drakenzinnen tot lekker lopende schoothondjes en zorg voor een soepele flow en dito leesbaarheid. Ik haal elke tekst, lang of kort, door de wasstraat.
Heerlijk.
Kommaardoor.

‘tKostmedat?
‘Hoeveel kosten de teksten voor mijn website?’ is ongeveer hetzelfde als ‘hoeveel kost een huis?’

Wat de kosten zijn van het werk dat ik voor jou doe hangt af van een aantal factoren. De aard en omvang van de werkzaamheden, bijvoorbeeld. Of het om een spoedklus gaat. Dat werk.

Dus daar gaan we eerst over in gesprek. Als ik een volledig beeld heb, dan maak ik een inschatting. Die presenteer ik je vooraf, zo kom je nooit voor onaangename verrassingen te staan. Want dat is voor niemand leuk.